Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej

Har råkat ut för ett elektriskt fenomen.När jag parkerar bilen och slår av tändningen samt tar ut nyckelen så fortsätter strålkastarna att lysa.Har inte varit så tidigare under 10 år.Samt oavsett var jag sätter reglaget för belysningen så fortsätter det att lysa.Enda sättet att få släkt belysningen är att starta bilen o stänga av den igen funkar det inte första gången så funkar det efter några gånger????????????????????????....................Vad i helv..........e detta för lucas fenomen
Kan även vara kopplingsplattan som sitter under låskistan under tändningslåset, den kan börja ge upp.

För övrigt uppfann Lucas mörkret, inte ljuset. :mrgreen:

Mvh GK
norton skrev:Hej var sitter ljusreläet och vad är kopplingsplattan för någo? byter man den?
Länken visar reläer. Kopplingsplattan eller vad man nu vill kalla den sitter bakom låskistan i tändningslåset.

http://www.volvo940turbo.dk/sakringar.asp

Mvh GK
Relät : kolla på informationstråden överst i forumet;
EDIT: felläsning av tidigare kommentar /emwtur
Kopplingsplattan är det som relät sitter i - inget man byter direkt.
man kollar att stiften på baksidan inte ligger emot varandra vid ljusrelät !
men eftersom det hjälper att sätta på / av bilen så känns det långsökt.

snarare ett relä som "klistrar" eller plattan i botten på tändningslåset - men då borde det hjälpa att bara vrida nyckeln fram och tillbaka utan att starta bilen !

/emwtur
Senast redigerad av 1 emwtur, redigerad totalt 0 gånger.

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]