Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av maccan92
Tjaa..

Min 940 har ac men den funkar inte tyvärr... Känner att det är onödigt att lägga pengarna på ac just nu faktist.. Och funderar på att ta bort ac systemet då något ändå läcker.. Men är det bara o skruva bort eller? Rören vid kondensorn, behöver dom täppas igen eller något??

Mvh
Användarvisningsbild
av Fluffen
Varför plocka bort det? Du kanske får pengar till att fixa det vid ett senare tillfälle och då känns det ju bara onödigt att plocka bort den.
Jag skulle bara plocka bort remmen till kompressorn och köra, men ska du plocka bort prylar så rekomenderar jag att du pluggar dem för att minimera risken att få skit i systemet i onödan.
av Candypig
Precis, plocka inte bort nåt, förutom remmen till kompressorn kanske, en vacker dag kanske du får för dig att fixa den och då finns ju allt där. Behåll grejerna kvar!
(brukar ofta vara kondensorn som läcker, den sitter ju lite dumt till framför kylaren)
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.
av olha00
Sitter själv i samma sits, har plockat bort remmen. Men är sugen på att fixa det nu, några tips på billiga bra firmor i lund/malmötrakten?
hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]

Ja, det är nog bara att vänta till mitte[…]

Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]