Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kvarnis88
Sådär nu har jag läst massa inlägg här och har testat det mesta som folk har gjort men det blir aldrig nån ordning på det. Bränslepumpen låter på min volvo 740 -87

Började med att bilen stannade. Gick att köra till en polare efter att den kallnat.
Köpte biltema filter och pump.
BIlen gick men det lätkonstigt och den dog ibland och ryckte.
Byte pumpen och fick en ny den lät också och dog,ryckte.

Bytte sen till mekonomens 850krs pump och ett nytt filter.
Ljudet fortsatte men bilen gick bättre.
Har nu också bytt förpumpen som går men det låter fortfarande. konstigt nog går bilen utan nå ryck el nått annat problem. Ljudet blir däremot värre hela tiden under resan,

Har kollat så det kommer bensin igenom allt.

tank - pump - filter - slangen som går in i spridarna

Nån som har nån bra ide?
av Casal
Min pump (biltema) fungerar kanon, 2500 mil. Men den har alltid låtit en del, lite störande mycket. Ingen skillnad hur länge den varit igång dock.

Se till att varken filter eller pump ligger emot bilens underrede. Jag fick lägga M10 eller M12-muttrar mellan bilen och ramen till pumpen och filtret. Sedan sätta längre bultar förstås. Så kom den tillräckligt långt ifrån så ljudet inte överfördes. Visst det låter, men inte mycket längre. Tänker inte på det i alla fall. Utanför hörs mer.
Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

jäklar, här var det tidig på, ja h[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]