Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Chonkan
#39368
ska montera en dragkrok på en 945:a tänkte köpa en på skroten, något speciellt man skall tänka på? Finns det hål att dra fast den i elle måste man borra upp sådana?
Mvh Chonkan
av habs
#39377
Chonkan skrev:ska montera en dragkrok på en 945:a tänkte köpa en på skroten, något speciellt man skall tänka på? Finns det hål att dra fast den i elle måste man borra upp sådana?
Mvh Chonkan
se till att få med instruktions papperna du behöver dom till besiktningen.
Användarvisningsbild
av pang58
#39726
Det ska vara förborrat med alla nödvändiga hål, förutom att du behöver göra ett för elkabeln in i bilen. Köp en ny kontakt med kabel... de gamla brukar bli oxiderade...
Användarvisningsbild
av Sparkz
#39934
Skrapa bort underredsmassa där draget ska ligga mot karossen, lägg bara på lite tunnflytande rostskydd innan du sätter dit draget.
av Chonkan
#41738
Okej, bra att veta, behöver jag monteringsanvisning om märkningen sitter kvar på dragkroken? (den är begagnad)
Sen undrar jag en sak till, 945:an jag ska montera kroken på har automatlåda, är det något mer man måste göra, typ montera en extra oljekylare...
av habs
#41780
Chonkan skrev:Okej, bra att veta, behöver jag monteringsanvisning om märkningen sitter kvar på dragkroken? (den är begagnad)
Sen undrar jag en sak till, 945:an jag ska montera kroken på har automatlåda, är det något mer man måste göra, typ montera en extra oljekylare...
du behöver en monterings anvisning till första gången du besiktigar bilen för att dom skall kunna se att den är monterad rätt.

har du ingen går det oftast att fixa/köpa i reservdels butiker.
av Chonkan
#41824
okej, fast de sa till mig på skroten att det enda viktiga var att den lilla märklappen med alla data satt kvar tills besiktningen, kan inte den räcka då?
av habs
#41839
Chonkan skrev:okej, fast de sa till mig på skroten att det enda viktiga var att den lilla märklappen med alla data satt kvar tills besiktningen, kan inte den räcka då?
ring besiktningen eller kolla deras hemsida.

folket på skroten litar jag aldrig på
V90 miltal

Bra? https://www.dragbilarna.se/bil/volvo-v90-d3-[…]

Däck o broms slitage

Det är inta som helst problem att köra s[…]

Oljebyte på en ny bil

Fattar fortfarande inte vad du menar ??? Hur skul[…]

Damask drivaxel sprucken.

Byte av damask hos Bilia för 2600:- låt[…]