Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dempan
#31469
Tack för tipsen.
Tänkte köpa en hel tänddelssats när jag får pengar.Hör av mig om hur d går.
av jonas_bjork85
#32458
Om inte detta fungerar så kan det vara styrtrycksventilen. sitter framför bränsletrycksregulatorn, sitter ett membran i dessa som kan erja sönder om det kommit lite kondens i bensinen t.ex.
hade nästan samma problem som du och bytte denna, även flera kompisar har vart ute för samma problem.
kolla med en skrot om du kan få ta en o pröva med om de är för dyra. skulle tippa på 4-500:-
Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
#32742
Hur ser styrtrycksventilen ut?
Sitter den i blocket?
av jonas_bjork85
#32752
det är en liten låda kan man väll säga på ca 9x5x3 cm (lxbxh) med 2 bensinslangar på.. säg att du står framför motorn och har insuget främför dig och från block till insug har du en stödpinne (svart) demontera denna så har du fritt fram.
styrtryckaren ska längst fram bakom denna stödpinne... en kontakt ovanpå om jag inte minns fel och sedan 2 bensinslangar som sagt... tror den ska sitta med en m6a i varje hörn. insex för att lossa om jag inte minns fel... det är bara den och bränsletrycksregulatorn som det sitter slangar på där under och bränsletrycksregulatorn sitter det 5 slangar på (en från styrtryckaren och 1 till varje cylinder, lite enkelt förklarat.
kan även vara där felet sitter, men mer troligt med styrtryckaren...

hoppas du fårstår vad jag menar med allt dravvel.. om inte kan du ju pma så fixar jag ett kort på den...
av ssssss
#32837
hej har haft samma problem själv att den bara tände till ibland då byttes ett relä bakom askoppen som tydligen styrde både soppa och tändning
av jonas_bjork85
#33299
hur går det? lite nyfiken.. :) hoppas givetvis att det löst sig

/Jonas
av dempan
#39672
Tjena.
Nu är rullar bilen igen :).
Det va kontaktanslutningarna till förpumpen som va dåliga.
av Olleskog
#41427
Jag hade liknande problem på min 744 gle -88. Felet var att bränslepumpen var glapp, eller sliten. Byte 1800:- för pumpen. Nu startar den igen
Bult till kompressor

Hej, Råkade dra av en av de tre bultar som […]

Oljebyte på en ny bil

Fattar fortfarande inte vad du menar ??? Hur sk[…]

Det tackar man för.

V90 miltal

Bra? https://www.dragbilarna.se/bil/volvo-v90-d3-[…]