- ons 19 apr 2006, 19:32
#38893
Nu blir jag snart tokig.
En dag när min bil va död så skulle min kompis hjälpa mig med hjälpstarten. Självklart kortslöt han den (tack så mycket) sen dess har bilen gått skruttit främst på låga varv. När man kör och gasar till hackar den konstant tills man antingen kommer upp i ett visst varvtal eller släpper gasen lite. Den drar också mer bensin så jag har kommit fram till slutledningen att det måste va nånting som styr bränsletillförseln. Men nu har jag bytt allt jag kan komma på (Tändstift, tändkablar, lambdasond, dator, rotor och fördelarlock) så nu har jag inga mer ideer. Nån som har en ide? Först dog den när man satte på helljuset oxå men det fixa jag genom att göra rent ett relä.
Bilen är en 740 gle B230f
Tack på förhand
En dag när min bil va död så skulle min kompis hjälpa mig med hjälpstarten. Självklart kortslöt han den (tack så mycket) sen dess har bilen gått skruttit främst på låga varv. När man kör och gasar till hackar den konstant tills man antingen kommer upp i ett visst varvtal eller släpper gasen lite. Den drar också mer bensin så jag har kommit fram till slutledningen att det måste va nånting som styr bränsletillförseln. Men nu har jag bytt allt jag kan komma på (Tändstift, tändkablar, lambdasond, dator, rotor och fördelarlock) så nu har jag inga mer ideer. Nån som har en ide? Först dog den när man satte på helljuset oxå men det fixa jag genom att göra rent ett relä.
Bilen är en 740 gle B230f
Tack på förhand
"Alzheimers advantage: New friends every day"