Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av usling
Hej igen.
Nytt problem. Batteriet laddar ur på min 940 91-a. Jag har kollat med mätinstrument mellan +pol och kabel. Den drar 0,08 ampere. Jag har provat att dra ur varenda säkring i tur och ordning. Den enda där det blir någon reaktion är säkringen för klockan (0,01 A skillnad), men 0,07 A drar den lik förbannat. Varför?? Mycket tacksam för svar.
Mvh Usling.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Några idéer:
Tillbehör, stereo mm.
Fukt i dragkontakten, har du ständig ström för laddning av husvagn på 54g så koppla ur den när den inte används.
Prova att ta loss B+ på generatorn.
Belysning i handskfack/baklucka.
av usling
Hej. Jag har provat med släpvagnskontakten och generatorn utan resultat.
Det går tre kablar från plus-polen, en grov till startmotorn, en mellangrov som går in i en härva samt en enkelkabel ca 2,5 mm2. Om jag tar bort den mellangrova så drar det inte ur nånting. Finns det någon mätpunkt mellan plus-polen och säkringarna? För det händer ju inget om jag tar ur säkringarna i tur och ordning.
Mvh Usling
Användarvisningsbild
av Sparkz
Den här mellangrova borde vara den som matar plusplinten på höger A-stolpe. Där kan du dra loss lite kablar och se vad som händer.

Nr. 29 här:
Bild
Bild
Schemat är bara på bränslesystemet så det visar bara kablar som hör dit, i verkligheten är det fler.
av usling
Hej. Felet är troligen hittat. Släpvagnskontakten!! Bara ärg och gucka.
Sen jag klippte ledningarna så funkar det som det ska. Härligt att kunna gå ut och starta när man vill!
Tack för hjälpen!
Mvh Usling.
av Addekarlsson
usling skrev:Hej. Felet är troligen hittat. Släpvagnskontakten!! Bara ärg och gucka.
Sen jag klippte ledningarna så funkar det som det ska. Härligt att kunna gå ut och starta när man vill!
Tack för hjälpen!
Mvh Usling.
Tack för att du skrev lösningen på ditt problem! Ska kolla min släpvagnskontakt nån dag jag oxå. Har samma problem, men på längre sikt visserligen. Kan gå upp till 1½ vecka innan larmet tjuter pga lite ström. :???:
Men trots allt jobbigt, för larmet varnar givetvis mitt i natten när man sover som bäst. :evil:

Mvh/ Adde

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?