Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Svensson
Är det någon som har koll på vilket år som volvo började galva 740.
Jag har hört att det ska va nån gång runt 88-89 men är inte säker.
av Addekarlsson
Tjena!

Om jag inte minns alldeles galet, så kom halvgalv (upp till list) 87-88 och helgalv 89. På min 89 i signaturen är det iaf helgalv.

Rätta mig om jag har fel någon.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Svensson
Gäller det 240 också?
av Addekarlsson
Vad jag vet, så har dom aldrig galvat en 240. Jag har aldrig hört talas om det iaf. :???:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Crille
Addekarlsson skrev:Tjena!

Om jag inte minns alldeles galet, så kom halvgalv (upp till list) 87-88 och helgalv 89. På min 89 i signaturen är det iaf helgalv.

Mvh/ Adde
Kom inte halvgalv redan under modellåret 86 det var i alla fall då de kom med rostskyddsgarantin.
Användarvisningsbild
av Svensson
Hmmm det verkara vara lite klurigt dehär
av Addekarlsson
Crille skrev:
Addekarlsson skrev:Tjena!

Mvh/ Adde
Kom inte halvgalv redan under modellåret 86 det var i alla fall då de kom med rostskyddsgarantin.
Ja som sagt, jag är inte 100% säker på när halvgalv kom. Men jag vet att helgalv kom -89 iaf.
Men vänta nu, var det inte på 760 det kom redan -86, och 740 lite senare?
För 760 hade ju fördelar som kom senare på 740.

Nästan värt att kolla upp detta ordentligt med Volvo. Dom borde kunna svara på det tycker jag. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Crille
För att göra ytterligare ett inlägg till det här så hade farsan en 740GL -86 med rostskyddsgaranti, uttagen under våren 86, han kunde till och med utnyttja garantin då det kom lite rost i skarven under vänster bakljus :lol: . svärfar där i mot hade en tidig 86:a och den tror jag saknade allt vad rostskydd heter. kan inte minnas att det var med någon garanti till den. Han fick bl.a. fixa motorhuven som var ett stort problem på de första 740 modellerna, de rostade ovanför lyktorna.
av 960 Regerar
Modellåret -87 fick 740 bättre rostskydd...

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?