Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av persan
Hej!
Är alldeles färsk på jag rullar! Hoppas jag hittat rätt forum! Känns så för här är det fullt med härliga volvomänniskor!

Har som många andra (konstigt nog när det gäller volvo) ett litet problem. har precis sålt en urfin volvo 855 S 1997, för att köpa en lite äldre pärla, nämligen en Volvo 745 GL 1990. är i stort sett mycket nöjd!

Men som på så många andra 740 så funkar bränslemätaren sisådär! Oftast visar den tom tank, men ibland vaknar den och visar full tank!
Någon som har erfarenhet om ämnet får gärna höra av sig!

Går bra att maila!

Med hopp om svar!

Per
av Arne
Antingen är mätaren glapp om den visar rätt värde ibland, men om den fladdrar till och visar fullt de gånger den visar nåt och du vet att du inte har full tank så har du problemet i tankgivaren som sitter i tanken.
av persan
tackar för svaret!

har inte hunnit kolla det hela än! någon sade att det kan vara fel på jordningen!? Har du andra ideér?

Per
Användarvisningsbild
av Brainy
Kan vara ute på hal is nu men har för mig att vanligaste felen på 700-serien är att antingen armaturen i tanken ger upp och att lödningarna bakpå mätarhuset ger upp. Det senare alternativet låter inte helt omöjligt med tanke på dina symptom.

/Anders
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...