Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kung_royne
När jag ska ta loss ovanstående, några tips på hur man ska gå till väga?
Har lossat på den lilla "skruven" men själva sensorn sitter likförbaskat fast. Givetvis hjälper rosten till men har ingen lust att dra sönder den..

Bifogar en bild på eländet. Antar att det är en del eller är det två (se pilar). Några bra tips på hur jag ska få bort den? Är det bara att ta en polygrip och dra lite eller måste den skruvas ut?
Jag vill eg bara få loss alla sladdar som sitter vid fjädertornet(?), typ abs-sensor och bromsok så jag kan ta med mig hela kalaset (fjäderben/bromsköld/-skiva) och hamra på i lugn och ro inomhus :twisted:

Insåg just att jag inte alls bifogar ngn bild (skiss på sensorn) eftersom jag inte har ngnstans att lägga upp den på och, trodde man kunde ladda upp dom direkt till forumet :cry:

Det går utmärkt att ladda upp bilder här på forumet! Se nedanstående länk för att se hur man går till väga:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=1515
Mvh Ramon /Admin

Aja, det är iaf en rektangulär del, som en liten kloss, och på den sitter det som en cylinder som går in vinkelrät mot bromsskivorna..
Användarvisningsbild
av Ante018
Har läst att sensorn kan sitta som f-n..killen som skrev detta hade borrat ur sin//Ante
av kung_royne
oh! :D

Bild

så ser den ut iaf.. får förbereda mig på lite våld då antar jag.. :x
av kung_royne
Eftersom jag eg inte behöver ta loss själva givaren utan det är sladden från givaren som är i vägen lossar jag kontakten i motorrummet, tar bort gummibussningen och plockar ut den så får givaren sitta kvar.

Bara jag inte hunnit göra allt för mkt våld på den redan.. :wink:
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...