Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stefan_745
Hej!

Har någon erfarenhet av Biltemas stötdämpare? Tänkte äntligen byta fram på min 745:a som kränger rätt mycket. Volvos "stötdämparsats" ligger på 710 kr(per st?), biltema tar 279 kr / st. Gör man bort sig om man snålar här..tar de slut mkt fortare?
av Addekarlsson
Är du beredd att byta stötdämpare ca 1 gång om året, så ska du köpa stötdämpare på Biltema ja. :D
Vill du inte byta så ofta, men ändå inte köpa Volvo original, så rekomenderar jag Mekonomens Monroe SensaTrac. Mycket bra dämpare som håller betydligt längre än Biltemas skitdämpare.

Alla jag känner har fått reklamera sina dämpare från Biltema, inklusive jag själv. Så det är bara skit.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Sparkz
Handla på Biltema så kan du vara säker på att få det sämsta skräpet som finns!
Har massor exempel på folk som har satt dit bussningar eller kulleder från Biltema, nästa besikning ett år senare är det glapp igen.

Eftersom det står Biltema på allting vet man inte vem som har tillverkat delen från början, Mekonomen säljer delar med tillverkarens namn på.
av Lasse
Jag har kört på Biltemas stötdämpare fram sen 1998 och jag har inte haft några som helst problem, varken läckage eller blivit gungad till sömns under färd. (det tar bara för den delen ca:30 min per sida att byta) Och vem ser att dämparen är från Biltema när den är monterad, om du nu skulle skämmas för att du kör på det märket.

745 glt 16 v
Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
Gör du bort dej om du snålar?...JA!
Tar de slut mkt fortare?...UTAN TVEKAN!!

Satsa istället som nån skrev på mekonomens dämpare om du inte vill lägga 710:-/st på Volvos.
av Addekarlsson
Lasse skrev:Jag har kört på Biltemas stötdämpare fram sen 1998 och jag har inte haft några som helst problem, varken läckage eller blivit gungad till sömns under färd. (det tar bara för den delen ca:30 min per sida att byta) Och vem ser att dämparen är från Biltema när den är monterad, om du nu skulle skämmas för att du kör på det märket.

745 glt 16 v
Finns alltid undantag, och i ditt fall verkar det vara så. :D
Bara att gratulera till lyckat köp av stötdämpare. :D
Men tyvärr är det så att 99% av alla som köper stötdämpare på Biltema blir missnöjda inom några månader.
Men det är ju som med allt annat, man får vad man betalar för....

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Stefan_745
Tack för synpunkterna! :D

Kanske funkar? https://www.youtube.com/wa[…]

240 startar inte

Nu har jag felsökt ännu mer på den[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p&[…]

Jag har endast problem med backväxel när[…]