Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av runte
Då verkar det som att du utslitna backar och/eller uppsplitsade vajrar om jag fattat dig rätt = spaken i maxläge samt max utgängad justering
Användarvisningsbild
av emwtur
runte skrev:Då verkar det som att du utslitna backar och/eller uppsplitsade vajrar om jag fattat dig rätt = spaken i maxläge samt max utgängad justering
eller att liminingen släppt på beläggen...

i vilket fall som helst, skaffa nya belägg - en monteringssats och kavla upp ärmarna :-)
/emwtur
av 19alex91
emwtur skrev:
runte skrev:Då verkar det som att du utslitna backar och/eller uppsplitsade vajrar om jag fattat dig rätt = spaken i maxläge samt max utgängad justering

i vilket fall som helst, skaffa nya belägg - en monteringssats och kavla upp ärmarna :-)
/emwtur
jaa haha ska försöka med de :D
av 19alex91
19alex91 skrev:
emwtur skrev:

/emwtur
jaa haha ska försöka med de :D
så nu är beläggen fixade de hände inte så mkt så jag bytte vajern med. Nu går det :D men jag har spänt den. men tycker den tar lite långt upp ialafall.
av Hemulen
Justerade min handbroms och ruggade bromsbanden för någon vecka sedan.Justerade så att den tar vid bra vid 5-te hacket. När jag justerat färdigt med plastmuttern under askkoppen mittkonsolen, hade jag ca 4cm synlig gänga och då är inte bromsbanden bytta. Kanske kan ge en riktlinje. :)
av 19alex91
Jocke S. skrev:Var köptes beläggen och wiren?
beläggena på biltema o wiren fick jag utav en jobba kompis som skulle kränga sin. han hade en oöpnad som låg. så vet ej
Pysande ljud vid broms

Jag skulle till att byta bromsar bak på min […]

Nu kan själva vinkeln på bilderna bli n[…]

Blåsta av verkstaden?

November 2024 bytte vi topplock på vår[…]

Hade man kunnat få en ny uppdatering på[…]