Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Hej

Har lite problem med att bilen kan rycka lite ibland och vill inte riktigt varva ut ibland också... Vad ska man börja titta på Fördelare, rotor, kablar och tändstift eller ? andra tips på vad som kan spöka ? Problemen brukar öka vid hög luftfuktighet.

944 B230FB -91
av DDD
Jag har ändrat rubrik! kanske fler som svarar då.
Som du skriver. Det är en bra början att titta på Fördelare, rotor, kablar och tändstift. Kolla även felkoder via bilens diagnostikbox.

MVH
Användarvisningsbild
av Bosse78
Ja det va dåligt med respons!

Någon som har några synpunkter på att köpa tänddelar på Biltema då ??? =D
av Vovlo_Henrik
Tänddelar funkar bra så länge de byts efter deras rekommendationer :-)-) En kontroll av bränslefilter och bränsletryck skadar inte :-)-) Ökar problemet vid luftfukighet kan det vara ärgade kontakter eller svaga lödningar :wink:
Användarvisningsbild
av Bosse78
Vovlo_Henrik skrev:Tänddelar funkar bra så länge de byts efter deras rekommendationer :-)-) En kontroll av bränslefilter och bränsletryck skadar inte :-)-) Ökar problemet vid luftfukighet kan det vara ärgade kontakter eller svaga lödningar :wink:
Tack för svaret!

1 fråga till... borde det inte va bra o ha lite olja på kontaktänden då man byter tändkablar för att förhindra att fukt tränger in där ? eller e jag helt pucko ? :P

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]