Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hemulen
:lol: .........Bara sök här på forumet,finns nog lite åsikter om man säger så :D . Enkelt svar: Ta vad du har råd med och följ serviceintervallen så kan du inte göra fel vad jag vet. Naturligtvis ska du hålla dig till rekommenderad tjocklek på oljan. Köper du oljan på Volvo,ja då kan du omöjligt göra fel. :D
hehe när det gäller bakaxeln och växelådan vid oljebyte ska du lossa påfyllningen först. Vid normalt byte av motorolja spelar det knappast någon roll då den inte sitter fast hoppas jag :lol:

Glöm inte att köra motorn varm innan du tömmer ut den gamla oljan. Själv kör jag iaf halvsyntet, lite snällare mot packningar än helsyntet, kör ett mellanting, känns bra.

Mobil Formula 1 ska vara bra men säkert dyr, annars är biltema hur bra som helst då biltema får samma oljor som väldigt många andra dyrare märken får.
myrddraal skrev:Bra tips...

nu en annan sak...ja beställde även ett nytt bränslefilter...och det är två sidor på det...jag fick med 4 kopparbrickor...är det tänkt att ja ska ha två kvar i reserv?...
1 på var sida om slangkopplingen. 1+1 = 2 , 2+2 = 4 :o :D

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]