Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Lind
varningslampa 2/15/2006 - 20:52

--------------------------------------------------------------------------------
Under siffran 6 på klockan i min instrumentering lyser en varningslampa. Någon som vet vad den betyder. Bilen är en 740-88glt med 230f motor. Jag har ungefär samma problem som många andra på detta forum nämlingen att bilen går ner på två cylindrar efter ett par km körning och går ojämt på tomgången. Efter 5-15 min så går den upp på alla fyra igen men är alltid svag och går ryckigt.

Ulf
Användarvisningsbild
av Ramon
Hej och välkommen till forumet Lind :D Hoppas du skall trivas!

Okej, det var inte så bra :( Kommer du ihåg vad det var för symbol på varningslampan? En motor? Ett upp-och-ner-vänt "y" ? Blir lite lättare att hjälpa dig på detta vis :wink:
av Lind
Tackar Ramon!
Varningssymbolen ser ut som en cirkel med en (bak)axel ? i. På båda sidor finns en linje som kröker sig utmed cirkelns radie.

Lind
Användarvisningsbild
av eccy243
Aha! Hadde en likadan som lyste när jag köpte bilen!
Det är ABS-lampan som lyser.
Min bakre givare hadde blivit avskavd, svindyr på Volvo. Lödde ihop den, har funkat OK sedan dess.

Sverige är som bekant extremt duktigt på[…]

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]