Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
745 GL-89 med ca 38000 mil på mätaren.
Ägarinnan säger att bilens innerbelysning samt halvljuset mattas av tills man inte ser något efter ca en timmes körning.
hon stannade och tog en paus i ca 20 min sen fungerade det bra igen.
Laddnings lampan tänds inte och bilen går bra. Någon som har varit med om liknande innan jag börjar riva i skiten? tips tas gärna mot :-)-)
inträffar bara vid långkörning så i stan märker man inte av problemet.
Antar det är något laddnings regulator strul eller....
Ljusomkopplaren är väl en svag punkt på äldre Volvo's? Om spänningen skulle sjunka så lågt i hela elsystemet så borde bilen börja gå dåligt också. Men har du möjlighet att mäta spänningen så är ju det alltid en början.
laddningslampan lyser som den ska med tändningen på.Har kört lite idag med den och bilen startar lätt och fungerar normalt.Det är bara vid långkörning(10 mil) som detta fenomen inträffar. 2 dagar i rad har det skett.Ska kolla upp laddningen på gammla jobbet när jag får tid över :(
Glömde fråga henne om den gick dåligt innan hon tog paus och bilen återhämtade sig efter ca 20 min.

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]