- ons 22 jul 2009, 22:40
Hejsan alla. tänkte byta koppling på min 740 gle av 88 årsmodell och har 3 frågor.
Tillägas kan att jag har aldrig bytt koppling. och det är owerdrive på bilen.
1: När jag har bytt kopplingen hur vet jag hur mycket kopplingswiren ska spänna?
2: Måste jag ta bort overdriven med? för den är ju som en egen växel om man säger. men den kanske sitter ihop med övrig växellåda.
3: hur vet jag vilken växellåda jag har. alltså vilka delar jag ska köpa. tänkte köpa lameller tryckplatta och wire. något mera?
för det finns ju olika betäckningar på lådorna. M någonting.
Jag tänkte inhandla centreringsverktyg med. så så långt är jag med :)
Har mekarvana så jag vet att jag kommer klara det har även haynes bok. men som sagt första gången jag byter kopplingsgrejer och vill köpa rätt grejer.
Tillägas kan att jag har aldrig bytt koppling. och det är owerdrive på bilen.
1: När jag har bytt kopplingen hur vet jag hur mycket kopplingswiren ska spänna?
2: Måste jag ta bort overdriven med? för den är ju som en egen växel om man säger. men den kanske sitter ihop med övrig växellåda.
3: hur vet jag vilken växellåda jag har. alltså vilka delar jag ska köpa. tänkte köpa lameller tryckplatta och wire. något mera?
för det finns ju olika betäckningar på lådorna. M någonting.
Jag tänkte inhandla centreringsverktyg med. så så långt är jag med :)
Har mekarvana så jag vet att jag kommer klara det har även haynes bok. men som sagt första gången jag byter kopplingsgrejer och vill köpa rätt grejer.
första bilen en 142, andra bilen en volvo 740, tredje bilen en audi, fjärde bilen en volvo 740, femte bilen en 850, sjätte bilen som jag har nu en volvo s70 :)

- By HeavyMetal