Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dalldall
som rubrik! hur går en katalysatorbil utan katten? dricker den mer eller mindre soppa? hade en mb 230 88 innan, var lite trött, rensade katten, då blev den märkbart piggare, fast den var dyr att köra med ändå!! rensade även kattarna på min bmw 535 88, tycker den går sämre efter det, lite sugen på att prova utan katt på min 745 för att se om det blir nån skillnad alls.
Användarvisningsbild
av Lilja
Borde gå bättre utan katt. Blir ju mindre motstånd för avgasera. Ska väl kanske vara isåfall om styrenheten tar det med i sina beräkningar men det tvivlar jag på.
Användarvisningsbild
av Hanson
När vi skulle byta lite grejer på morsans 740 -87 berättade mekanikern att katten/lambdan tog cirka 15 hästar. Den bilen var förresten ofantligt slö med 116 hk, automatlåda och 55.000 mil på mätaren...
Användarvisningsbild
av Nexus
vi testa det på en fd jobbarkompis japanare med sugmotor. tog en trasig katt och rensa den och bilen gick nästan sämre med den på.Bytte tillbaka till en hel katt även för slippa strul med besiktningen.
På en turbo kan det säkert göra lite skillnad men då är det nog bättre köpa en racekatt för miljöns skull 8)

Typiskt för dåliga hjullager brukar var[…]

Hej alla glada! En liten fråga till grabben[…]

Strålkastarbyte

Tack för en riktigt bra och informativt "[…]