Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lollan
Tjio har införskaffat mig en 965 91:a som jag har lite ljudproblem med =(

saken är den att det är en bandare i den, och ljudet funkar bara i vä dörr.

har nu grävt mig in i instrumentpanelen för att se hur det var kopplat, men det har varit 11 ägare på bilen och antagligen har alla 11 varit där och pillat :S

allt är bara ett enda skatbo och sen sitter det någon dosa som jag tror har varit till mobiltelefon lr dylikt, men alla sladdarna är avklippta från den och jag hittar inga lösa ändar någonstans ??:-/ ??:-/

min fråga är iallafall. om någon har något el schema till just ljudet i en 965?
för jag får absolut ingen ordning på detta.

(kan ju tillägga att kabeln till larmet var skarvat med en klädnypa och längst inne i skatboet så hittade jag ett par solglasögon) :roll: :roll:
av volvo944gl
oooh fy fan! det är inte roligt! jag har inget elschema, men ett tips. du kan lämna in bilen på nån sterio butik kanske? det kan vi göra här nere!
då drar dom nya högtalarkablar till alla högtalre för 500 tror jag. el om det var 1000 kr :lol:
av lollan
volvo944gl skrev:oooh fy fan! det är inte roligt! jag har inget elschema, men ett tips. du kan lämna in bilen på nån sterio butik kanske? det kan vi göra här nere!
då drar dom nya högtalarkablar till alla högtalre för 500 tror jag. el om det var 1000 kr :lol:
hehe ja jo det hade man kanske kunnat göra men det är ju roligare om man gjort det själv=) får väl se om jag hittar något schema annars ger jag väl upp till slut inte kul att lyssna på p4 med en högtalare*skrattar*

Typiskt för dåliga hjullager brukar var[…]

Hej alla glada! En liten fråga till grabben[…]

Strålkastarbyte

Tack för en riktigt bra och informativt "[…]