Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dalldall
som rubrik! 230f, kan det bero på lamdasonden även om värdena var bra på bes? bilen går ok förutom att den är trött, att köra med ecc på märks både på soppaförbrukning o på farten! har dock inga felkoder på den så där e väl inget fel! kan inte tänka mig bättre bil, men fan så trött på bensintörsten!!!! verkar som att nyare 740 är törstigare än äldre? har haft några äldre både med automat o med förgasare, dom har gått billigare! kan det vara så att det"nya" insprutet utan lmm drar mer????
av Vovlo_Henrik
När katalysatorkraven kom så ökade bränsleförbrukningen :???: Men den ska inte hinka i sig några överdrivna mängder, felkoder?? slitna tänddelar? tjuvluft?
av dalldall
har kollat allt, 745 90 med aut som jag hade innen som gått 50000 mil gick som en klocka, piggare o billigare, men det verkar som det gamla systemet gick billigare?! borde det inte gå åt mer bensin på en slö bil? man får ju gasa ganska rejält? kan det hjälpa att byta kam?
Användarvisningsbild
av Lilja
Nu är ju inte direkt 745or världens snabbaste bilar. Sen är det iofs lite konstigt om alla avgaskraven stämmer, men jag hade nog ändå plockat av kamremskåpan och kollat så inte kamremmen har hoppat en kugg. För det kan få de symptomen, trött och dricker soppa.

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]