Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan
Har en 745 italien-turbo (B204GT/FT) som jag har ett problem med, nämligen att den misständer ibland på tomgång, små misständningar ibland (tillräckligt för att få 2:a på besiktning på HC-värdet)
Den misständer lixom inte varje motorvarv, utan mer sällan. har försökt att koppla ur varje spridare under tomgång för att försöka se vilken cylinder som klyddar, men drar jag ur en spridare så går den "jämnt" ojämnt, alltså den missar varje varv, och det är likadant på alla fyra cylindrar. Provade idag att byta tillbaka till orginalchip, i sturboxen, men det gav inget resultat.
när man kopplat ur en spridare några sekunder och kopplar in den igen, då går motorn helt jämnt ca 15 sekunder, men sedan börjar misständningarna igen (samma på alla 4).
Nya tändstift från volvo ska monteras imorgon men tror tyvärr inte det kommer lösa problemet då motorn går helt jämnt då man kör några meter och sen stannar och låter den gå på tomgång, det tar då 10-15sek uínnan misständningarna uppstår igen.

Besiktningens kontrollvärden:
CO 0.2 (0.5)
CO 2500 0.1 (0.3)
HC 310 (100)
Lambda 1.03 (0.96-1.04)

Tacksam för synpunkter och hjälp! :)

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]