Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av illbatten
Hej!

jag går i volvoköpartankar och är då mest intresserad av 965 eller v90. när jag kollade runt i går såg jag på dom senare modellerna att dom inte ser riktigt lika ut runt växelspaken som dom gjorde på min fars 965 från -95 dom senare verkar vara rundare där växelspaken sitter. sen undrar jag även när dom fick nya sömmar på sätena...på farsans gick dom på tvären och på dom senare går dom på längden....vilken årsmodell bytte dom detta?? jag gissar på -98...
Användarvisningsbild
av Lilja
Om jag inte har helt fel för mig (vilket jag ofta har :mrgreen: ) så gjordes det om när de bytte namn till V90/S90, dvs 97.
Just det, den nya mittkonsollen kom under -97 då 960 bytte namn till S/V90. Ang sätena så var det tillval, de fåtöljliknande sätena fick man välja till för de var inte standard till en början. Samma sak med de sätena med moccainlägg vilka heller inte ingick i någon standardutrustning utan var tillval.

//Maxwell

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]