Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
LOL.. vad e det för färg på den gamla? svart?
bra om du skriver vilken bil mod o årsmod med i "ämne"
av volvo740gle87
volvo944gl skrev:LOL.. vad e det för färg på den gamla? svart?
man kan ju undra om du är utväcklingsstörd och kolla vad jag heter till o börja med
Användarvisningsbild
av Lilja
Jag hade slipat av den lite från rost och smuts och målat med svart hammarlack. Borde hålla länge.
av volvo944gl
volvo740gle87 skrev:
man kan ju undra om du är utväcklingsstörd och kolla vad jag heter till o börja med
men lilla du... det kan handla om andra bilar! pucko......
Användarvisningsbild
av Lilja
volvo944gl skrev:
volvo740gle87 skrev:
men lilla du... det kan handla om andra bilar! pucko......
Ärligt talat spelar det nån roll vad det är för bil? En kräningshämmare är en krängningshämmare och han frågade bara vilken typ av färg man kan måla den med.
av volvo740gle87
Lilja skrev:Jag hade slipat av den lite från rost och smuts och målat med svart hammarlack. Borde hålla länge.
okej det var det jag ville veta tack för hjälpen :D
Användarvisningsbild
av Ticken
Vilken trevlig ton ni använder.. Jag har målat ett antal delajer under bilen, bla krängaren.. jag blästrade allt först, sen målade jag det med hammarlack och det funkar fint.

/Ticken
av DDD
Ändrar rubrik!
Här på forumet håller vi en god ton! Gör så hädanefter!
mmm... ja, jag skulle nästan vilja säga att detta forum utmärker sig vad den goda tonen anbelangar... tycker det bra... ganska prestigelös atmosfär också.. inte så vanligt varken på bilforum eller andra.. nog om det..

På bilar jag tänkt ha länge har jag gjort följande (på tex oljetråg etc, stag etc.):

1. Blästra ( slipa om ej bläster finnes)

2. Rostätare alternativt en aktiv rostskyddsfärg( bly, zink etc)...gamla båtfärger är inte dåliga men kanke inte helt miljövänliga.

3. Några lager hammarlack, gärna av bra märke, typ Hammerite. Låt det torka väl mellan varven. Det tar längre tid än man tror innan den är genomhärdad.

4. Vill man så kan man lägga på en coat efter det.

Jag brukar utesluta coaten. Kanske för att jag gillade att se de helt opåverkade delarna i någon slags ljusturkos hammarlack varje gång jag var under bilen eller besiktade den... det blev lite unikt och syntes bara för andra mekare..lite blev det också som att stoppa tidens gång när allt annat rostade( oplar)

Motortypen är ju äldre än så.[…]

Fönsterhiss ur funktion

Monterade lös insidan på dörren oc[…]

Volvo car UX

IMG_1381.jpeg Det var på tiden. Nu fatt[…]