Hehe, det är klart!
Det är allt fixat nu. Den nya packningen (original volvo 65 kr) var i nederkant kanske 1 cm extra lång så den skärde jag av i kanten mellan oljetrågspackningen och blocket. Men det är ju svårt att få det helt perfekt tycker jag, så jag tog massa flytande packning och görade på där så blev det så fint då. Läcker inget nu.
Men glöm för fasen inte att dra bulten vid vevaxeln ordentligt, jag drog med mutterdragaren bara, det lossade efter 15 minuter och förstörde den yttre "kilen" på kamdrevet på vevaxeln. Bilskroten sa att det var ett vanligt klantfel när jag skulle ha nytt drev. :roll:
Man ska även efterdra så dom.
Jag har noll bilmeck-erfarenhet så jag visste inte vad som krävdes. Men far som har varit bilmekaniker i större delen av sitt liv såg till att jag drog åt bulten med förlängare stenhårt samtidigt som han slog på röret med handslägga (stor hammare).
Jag har inte orkat byta drevet ännu, men det sitter åt sedan min fars åtdragningsmetod utan yttre kilen, trots kört en halv tank. Men det är la bara för att jag har haft med mig alla verktyg jag använde för att dra åt remmskivan på nytt.
Får byta det imorgon kanske...