Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Tuomo
Hej är det svårt och hur gör jag för att rensa vevhusventilationen,motorn har gått 27tusen mil och trycker ut oljan med en taskig lukt som följd.Tacksam för svar Volvo 945 gl 94a
av Ebbe
Blås igenom dom slangar som går mellen block och insug. Det är inte säkert att ditt problem beror på igensatt vevhusventilation. Var läcker motorn olja?
av Arne
Du har även en liten sil på slangen under insuget, rengör eller byt denna.
av Tuomo
Jag har inte tittat så noga men det verkar komma vid vattenpumpen,kanske det är toppen som läcker? :(
av Arne
Då är det främre kamaxeltätningen som läcker. Enkelt att byta.
av Tuomo
Okej! jag skruvar bort plastskyddet till kamremmen eller?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Och remmen och remskivan... Lika bra att ta alla tre packboxar när du ändå är där. Och en ny rem om den inte är bytt väldigt nyss.
av Tuomo
Jag har servat bilen nyligen så remmen är bytt,men du ska ha jätte tack för hjälpen kompis.Du kan fråga mig om snöskotrar ifall du vill(kul)
av Perra N
Sträck aldrig om en kamrem som har snurrat med ett tag, den har redan sträckts ut så mycket den skall. Rensa även vevhusventilationen, för det är ofta därför som packboxarna börjar läcka.

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]