Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 945S
På de flesta generatorer jag sett byter man hela laddningsreläet. Det brukar sitta med två skruvar på gaveln av generatorn.

Obs jag vet inte om 960 har denna standardmodell. Kan ju vara något helt annat.
av mintmaster
945S skrev:På de flesta generatorer jag sett byter man hela laddningsreläet. Det brukar sitta med två skruvar på gaveln av generatorn.

Obs jag vet inte om 960 har denna standardmodell. Kan ju vara något helt annat.
ja det vet jag men hur får man loss den sitter en plastkåpa över,,,
av Moonwalk
inga problem om du kikar.

har för mig de sitter 2 eller 3 skruvar på baksidan som håller just denna kåpan

sen om du är nyfiken av nått stöddigare så finns det några olika varianter

antar att du har en 100A generator kikar du på 3.0orna så brukar dom utrustas med en 120A generator

sen finns ju även den som sitter i limo och ambulans då har den 143A samma fästen å samma regulator

sen har du en ersättningsregulator som är ganska trevlig

den finns på yourex och kostar ca 300kr man måste dock beställa vi nån elfirma då dessa inte säljer till pricatpersoner

men då kan du få från 14v laddsspänning till 15,5

/mvh micke
av lennart lundberg
Hej!

Den svarta plastkåpan sitter med tre skruvar exempel på en ” 3,0 motor” 100Amp generator. Att få bort den utan åverkan, så är tyvärr ingen annan lösning än att ta bort generatorn. Laddningsrelät sitter med två skruvar.
Det är lite bökigt att ta loss generator och ännu mer bökigare att sätta tillbaka den men det går.
Det är AC pumpen som sitter i vägen. Så var det på min –96 960 3,0.

Lennart 960
av alle86
hur lösgör man själva rämmen så man kan ta bort generatorn då? min servo's lager låter som f*n måste kolla upp det innan nått händer
Nya skärmarna

Stänkskärmar?

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]