Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lennart lundberg
Det beror på hur händig du är och vad du har för utrustning.
Armarna som sitter på 740 hissarna är längre ”om jag minns rätt” och har andra fästen i skenorna.
Det går att korta ner dem och ta fästarna från 940. Du måste loppa fast den på elhissarna med hjälp av mig svets el. gas svets.
Det är en hel del jobb att byta alla kabelstammar i dörrarna som ska går kors och tvärs i bilen.
Jag har gjort det för ca 4 år sedan på en 940 och det fungerade bra.

Lennart 960
av Addekarlsson
Om du har kompletta satser, så är det bara flytta över. Man byter ju själva hissmekanismen oxå, det vill säga dessa "saxarmar" som rutorna sitter i.
Vad du får göra är att dra kablar för alla hissar.
Det tog 1 dag på min förra 744. Då monterades hissar i alla 4 dörrar, och all el drogs manuellt, då jag köpte ett paket med bara "saxarmar" och motorer.
Om det är fördraget i en 945 ska jag låta vara osagt, för det har jag inte en aning om. Men utgå från att du får dra all el oxå.
Att det passar från 745 till 945 är ju en självklarhet, eftersom dörrarna passar mellan dessa bilar oxå. :D

Mvh/ Adde
av lennart lundberg
Jag utgår från att du har el. på gång 740 hissar som ska in i 940 dörrar. I våran 940 -91 med manuella hissar så var inte kablarna dragna till varken hissarna el. knapparna. Att dörrarna passar är en annan sak men hissarna var inte lika
från den 740 som jag plockade ifrån och som skulle in vår 940. Ska man göra efter Volvo:s el-schema och kunna fel söka fram över så tar det en stund.

Lycka till.
Volvo 960
av otiz
Om jag förstått detta rätt passar det alltså inte.

Har fått tag på kompletta (knappar,kablar,motorer,armar) elhissar från en 745.

Skall man måsta "bygga" om delarna är det ju bättre att leta upp hissarna från en 940 istället.
av lennart lundberg
Hej igen.

Att jag tog hissarna från en 740 var att de nästan var gratis med knappar, kablar och div.

Lennart
Volvo 960

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]