Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo740gle87
hejsan!
hade en 88 för som det blev skroten för så jag plockade ut radion ur den som det var cd på och nu har jag köpt en 87 med kasset och har försökt kopplat cd till 87 men får inte igång skiten men det verkar bli helt knas me de för lyserna tänds när jag kopplar in radion men får inge ström till den och tutan och vinrutetorkarna kan man sätta ingång när tändningen är av och funkar inte?????

Rubriken förtydligad.
/Tomas88
Användarvisningsbild
av sidhabo
Hm, så lyse, tuta och torkare funkar ok om du inte kopplar in den nya radion ?
I så fall har du la kopplat fel. Är det samma kontakt i bilen och radion som du kopplar in ? Eller kopplar du in med wild guessing av kablarna ?
av volvo740gle87
nja typ ja det var olika kontakter och kör med sockerbitar men vette fan hur dom ska sitta men till slut när jag kopplade in en kabel till en anna som tydligen inte skulle sitta ihop först började det pyda ur radion sen började det ryka så tror de e slut med den
av Vovlo_Henrik
Det var inget bra sätt att testa vilken kabel som var vilken :roll: Höll säkringarna?? Har du otur kan du ha smält kringliggande kablar vilket orsakar de problem som uppstått...
Användarvisningsbild
av sidhabo
Ok, radion kan du slänga .... Men funkar bilen annars nu när du inte har radion i ?
Användarvisningsbild
av sidhabo
Alltid något . Radion blev priset då för att lära dig att inte koppla wild cabling ;-// Om man nu ska försöka vara positiv. Mycket av det man lärt sig om bilar är ju via misstagen :-DD
Elpriset

900 kWh landade på 2800 kr inkl fasta avgif[…]

Ladd problem Volvo 760

Vad får du för spänning om du m&au[…]

Alla pratar om el, diesel och bensin bilar. Vad h&[…]

Hur håller ni era skivor rena på laddh[…]