Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Sampyla
Hejsan.

Är ny här på forumet.

Jag undrar om det är svårt att byta front på 740 till en 940 front? Måste man kapa eller göra nåt annat sånt?
Och vad brukar alla delar kosta ungefär?

Tacksam för svar! :)

Mvh
Användarvisningsbild
av Tomas88
Hej och välkommen till forumet!
Nu kan jag inte så mycket om 7/940 men jag tror det kan bero lite på årsmodell.
Föressten vad räknar du in som front?
Tror det är lättare att få svar i 700/900 delen på forumet. Säg till om du vill att jag skall flytta tråden dit.
av Sampyla
Tomas88 skrev:Hej och välkommen till forumet!
Nu kan jag inte så mycket om 7/940 men jag tror det kan bero lite på årsmodell.
Föressten vad räknar du in som front?
Tror det är lättare att få svar i 700/900 delen på forumet. Säg till om du vill att jag skall flytta tråden dit.

Tack!
Jo det är väll huv och skärmar och lyssen. Alltså så som folk brukar göra.
Ja du kan flytta dit den.
Användarvisningsbild
av Maxwell
Beroende på din bils årsmodell så är det mer eller mindre jobb att byta front. -89 och tidigare är det betydligt mer att göra då den fronten skiljer sig på rätt många punkter. Har du däremot en 90-92 så är det betydligt enklare. Då behöver du bara grill, kompletta strålkastare (inkl plinkers/posljus och listen under strålkastaren) samt fästplåtarna till strålkastarna som sitter på insidan av grillen. Är man petig så byter man även huven och kofångaren då de också skiljer men bara marginellt.

//Maxwell
av Sampyla
Maxwell skrev:Beroende på din bils årsmodell så är det mer eller mindre jobb att byta front. -89 och tidigare är det betydligt mer att göra då den fronten skiljer sig på rätt många punkter. Har du däremot en 90-92 så är det betydligt enklare. Då behöver du bara grill, kompletta strålkastare (inkl plinkers/posljus och listen under strålkastaren) samt fästplåtarna till strålkastarna som sitter på insidan av grillen. Är man petig så byter man även huven och kofångaren då de också skiljer men bara marginellt.

//Maxwell

Ok, tack för ett bra svar! Jag har en 86:a så är det mycket jobb att byta front då? Vad måste man göra då för att det ska passa? Utöver det som man måste göra på nyare.

Mvh
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]