Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ranchn
Jag har en 765 från -90.

Jag har ett bekymmer jag tänkte lufta här på forumet.

Om jag kör med ljusvredet påslaget (vredet rakt upp) slocknar strålkastarbelysningen efter sisådär 5-15 minuter. vrider jag då vredet till noll och sedan tillbaka så har jag belysning igen.
Instrumentbelysningen slocknar ej.

Jag har ett känd problem sedan tidigare där jag ibland ej får helljus att stanna i påslaget läge, samt att ibland ej går att blända ned till halvljus.

Vad kan detta bero på?
Jag vet inte om det är stärkare glödlampor i lyktrona.
Kan detta ha med spaken för hel/halvljus? eller själva belysningsvredet?

Jag har haft en en Pontiac Transsport tidigare där jag hade samma problem. Dår var problemet...
Lyset var säkrat med 7,5 Amp. skulle man ha större glödlampor i lycktorna var man tvungen att säkra upp till 10 Amp. Men då slog överhettningsskyddet in och belysningen lade av.
Senast redigerad av 1 ranchn, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ranchn
Ovan nämnda problem löset med att byta ut ljusomkopplaren. Skaffade först en ny (beg), men den fungerade ej heller, men nu har jag en som fungerar och all belysning fungerar igen :)

Kan säkert vara till hjälp för andra ljuslösa, det verkar ju vara et tvanligt problem.

Doch har jag tappat symbolbelysningen, men det torde vara en trasig glödlampa.
av Thompaw
!

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]