Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag har aldrig försökt mig på att rengöra någon sådan där men om det går så är det nog en nödvändighet, den verkar inte vara i så bra skick om den smäller och luktar bensin... :shock:
Jag hade, tills den funkar bättre, inte använt den alls, för man vill ju inte ha ditt efternamn i motorrummet (ursäkta, men kunde inte låta bli att skämta om det... :wink: ).

//Maxwell
Maxwell skrev: Jag hade, tills den funkar bättre, inte använt den alls, för man vill ju inte ha ditt efternamn i motorrummet (ursäkta, men kunde inte låta bli att skämta om det... :wink: )
:mrgreen: :mrgreen: (BE)
Senast redigerad av 2 MoteX740, redigerad totalt 0 gång.
Hej!

Kolla upp så att du inte har spänningsfall till värmaren. Speciellt på glödstiftet.
Du bör ha ca 12.7 volt över batteriet vid start av värmaren. Under 12.0 volt så börjar det att bli det ena och det andra problemet vid start.
PS. MoteX740 fattar inte dit tips på en fråga som är seriös och vill få ett vettigt svar.

Lennart 960
Per:
Kan behöva sotas ur. Ta loss locket och glödstiftet, lite kablar och bänsleslangen så kan du dra upp själva brännaren. Det är mest spridarkoppen som brukar bli sotig.

Volvofive:
Går vattenpumpen? Om inte vattnet cirkulerar blir den varm och stannar efter ett par minuter.

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]