Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
VolvoXC90 skrev:Vad innehåller en "Halvsats"? Innehåller den upphängning och tätmassa också?

MVH/
"Halvsatserna levereras i en lätthanterlig förpackning komplett med monteringsdetaljer."

En personlig reflektion:
Glöm tätmassa när du monterar avgasrör - det blir tätt ändå!
enda som händer med tätmassa är att det är omöjligt att plocka ner systemet utan att göra sönder det !
/emwtur
av VolvoXC90
MoteX740 skrev:Det där måste ju låta maffigt :)
Det låter finfint :D Har ingen stereo i bilen än så det blir nog lite jobbigt efter ett tag :D

Tackar för alla tips!!!
Det blir en provisorisk lagning med slangklämmor och en burk Starköl, så får vi se om det håller ända hem :D
Användarvisningsbild
av sidhabo
Fast om du kan köra med den med det fräcka ljudet behöver du väl bara bekymra dig om att det inte rasar i backen innan du kommer hem. Därför jag alltid har med mig en gammal hederlig ståltråd i bilen :lol:
Användarvisningsbild
av MoteX740
VolvoXC90 skrev:
MoteX740 skrev:Det där måste ju låta maffigt :)
Det låter finfint :D Har ingen stereo i bilen än så det blir nog lite jobbigt efter ett tag :D

Tackar för alla tips!!!
Det blir en provisorisk lagning med slangklämmor och en burk Starköl, så får vi se om det håller ända hem :D
Köp en Stockholmare på 10% på systemet, Ju starkare, ju bättre måste det ju hålla :-)-) :mrgreen:
av Cicaro
Kan passa på att påpeka att det inte är särskilt stor prisskillnad på orginal och biltemas halvsatser, jag har 2 mil längre till biltema än bilia och räknade med att det gick på ett ut vilket jag köpte prismässigt med resor och tid)... Sen beror det ju på hur länge du ska ha bilen kvar också, har du planerna på att behålla den 10 år finns ju rostfria ganska billigt på biltema :)

Mitt avgasystem hade gått av precis där (fast på en 744), tryckte dän sista burken och la den i bakluckan för att inte riskera att den skulle ramla, åkte hem alla milen och köpte sedan en halvsats volvo orginal.. Gick jäkligt smidigt att byta...

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]