Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
Hej!
Tänkte bara lämna ett litet tips :D

Jag hade problem med att min startmotor "skrek" tidigare. :(
detta hände lite till och från och meningen var att jag skulle byta startmotorn men detta blev inte av dels pga av lathet :oops: men framförallt eftersom jag ett kort tag därefter fick problem med att bilen gick dåligt både på tomgång och under körning :evil: ...jag bytte kallstarten,insugspackning,O-Ringar till spridarna m.m...utan resultat! (S)

Först efter att jag bytt mina Biltema stift och kablar till ordentliga grejer så gick bilen bra igen! (B)
Jag passade samtidigt på att byta mitt batteri som började bli dåligt och efter att jag bytt stiften,kablarna och batteriet så har faktiskt inte startmotorn "skrikit" en enda gång :-)))))

Troligen så är det väl så att startmotorn numera får mera "kräm" ifrån det nya batteriet och därför drar runt bättre :D ...samt att han tänder lite bättre nu iom de nya stiften och kablarna :wink:
Bara ett litet tips i all enkelhet om/när någon annan råkar ut för ett liknande problem :D
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]