Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Jocke S. skrev:Man kan få felkoder även om inte mil-lampa (miljölampan) lyser...

Tycker inte det är fel att bryta strömmen...men, läs ur felkoder före...så får du veta om just DEN felkoden återkommer...

Att bryta strömmen (för att göra "reset" på boxarna):
Lyfta batteripoler: Nackdelar: Man "kan" skita ner sig på att rota i motorrummet, slår ut larmet på bilen (om finnes), raderar minnet ur radion (så dina inställningar försvinner och om den är kodad, så måste man leta fram den koden).
Lyfta ur säkring #1: Bryter enbart strömmen till styrboxarna, så med andra ord har man kvar spänning till larm, radio-minne.
Tack för tipset det under lättar ju
Användarvisningsbild
av eccy243
Kan ju som lite kuriosa nämna att det är inte alla bilar det går att ta bort minuspolen och tro att lampan ska slockna. På min 960 -92 hade jag ett avgasläckage före lambdan. Det var så stort att lambdalampan tändes. Ställde undan bilen i väntan på bättre tider. Tog ur batteriet. Tre månader senare hade jag fixat läckaget, satte tillbaka batteriet och startade. Lampan lös fortfarande. :shock: Fick nolla felkoderna manuellt. :wink:

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag frå[…]

Hej igen! Honat cylindrar bytt kolvringar och vevl[…]