Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hur i helsike får man den vänster position/blinkersglas på en Volvo 745 88a?? har hållit på med att försöka demonter det gamla glaset för att sätta dit nya det är ett virrvarr av sladdar och slangar som sitter där har fått bort luftburken och allt som sitter löst och i vägen men kommer f*n inte åt den mutter som håller glaset på plats.
Ta bort röret som går ner till spolarvätske behållaren, vars man fyller på spolarvätska, man drar den bara rakt upp ( kan behövas lite våld ) sen kommer du åt bättre att skruva bort muttern :)
Allt som sitter löst inkluderar spolarbehållarpåfyllningen och Luftburken men ska ta och ta tag i det med en långhyllsad 10mm are. hoppas att jag kommer åt med den då det verkar vara ett h*'vete att nå där bakom :D :twisted: :twisted:
Senast redigerad av 1 cybermunk, redigerad totalt 0 gånger.
jojo men jag ska bara byta då dom e ordentligt slitna och lätt knackade.
Färdig med bytet bide lite verktyg köpta för att klara av den knepiga platsen vid luftburken. Bilder kommmer på min tråd i garaget.
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]