Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Uthil
Hejsan!

Har grunnat på detta ett tag och inte ut något riktigt svar vad det kan vara, men det är såhär att, när man ska köra iväg så gnisslar det till i framvagnen, Vad kan de vara för något som gnisslar.

Gjorde före jag bytte bromsbelägg och skivor och gör det fortfarande när det sitter helt nytt på.?

Har kollat under bilen i fram, men hittar ingenting..

Mvh Martin
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kan det vara kopplingen? Det är ett ljud som finns på en del bilar när man slirar igång på ettan. Inget fel på funktionen, det bara gnäller till ibland.
av Uthil
Ja de gnäller till ibland, men jag slirar inte på kopplingen,

Fick reda av en kille att det kan vara damm på kopplingen, eftersom hade har samma problem med sin 940. Men som du säger, att det är inget fel på funktionen. Men bara lite irriterande,
Kopplingen är nämligen bytt för 1½ år sen.

Och vad kan man göra åt det?

Mvh Martin
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du slirar ju lite när du kör igång, och är det då det låter skulle jag tro att det är den som låter. Nånstans måste det slira, om inte på kopplingen så på bakhjulen :wink:
Inte så mycket att göra åt, byt koppling igen så kanske det blir tyst. Eller acceptera att det finns där.

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]