Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Jaggmar
Har nyss inskaffat en 745-1988 med ett litet el fel trodde jag, iaf kommit fram till att vänster backljus blinkar med höger blinkers när jag bromsar, även när backen läggs i så lyser det i panelen att en lampa är sönder men alla lampor är hela och lyser som de ska.

När jag blinkar höger och bromsar så blinkar även vänster backljus. Varför vet jag inte, någon klåpare har varit där och gjort om lite. Är det ett enkelt jordfel? Har fixat exktra jord men utan resultat. Vad är bäst att göra? Dra helt nya kablar eller kan man i västa fall pararellkoppla bakljus ramperna? Är jag ute och cyklar helt....

Mvh
Användarvisningsbild
av Nexus
låter som ett solklart jordfel. eller har du dragkrok så kan felet ligga i eldosan till släpvagnen.
jag hade lossat kablarna och mätt vilken som är till vad och sen kopplat in de igen till resp lamphållare. Då har du en bra grund gå vidare på. Kompisens son köpte en 740 som tidigare ägare hade bytt till nyare breda baklusen på och det var skarvat och felkopplat så jag har nog aldrig sett på maken :-O)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Iaf på original lampor sitter det små klisterlappar med kabelfärgerna bak på lampan. Kanske är svårt att se när den sitter på bilen, men det går nog med ficklampa. Det är väl till för montörerna som bygger bilen, då sätter man dit kablarna innan man skruvar dit lampan.
Men det låter som dålig jord, kolla den kabeln. Jorden är ju lätt att hitta, det är skenan som går hela vägen.
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]