Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dalldall
nja! det kan väl inte vara så illa så det är dom övre fästena som är fel, då skulle ryggdelen sitta alldeles för högt, det tycker jag inte det gör, dom undre fästena i ryggdelarna når inte ner till fästena i karrossen i c stolparna, men skall kolla noga i morgon, hade varit skönt om det bara var o flytta över hela skiten, men så lätt skall det inte vara!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Höjden på ryggstödet, det vet alla som försökt flytta ett lastgaller mellan 745 - 945...
Det blir stora krafter som ryggstödet ska ta upp när bältet sitter i det, jag är lite tveksam till att bygga om för mycket. Håller det inte är gör det större skada än ett midjebälte.
Vi bytte säten inkl. bälten i en Renault Trafic, och då krävdes det en massa intyg på bilprovningen.
av dalldall
var på skroten igen idag och kollade, det var dom nedre fästena som inte satt i samma höjd som 945ans så jag skar av dom på skroten och svetsade fast på min 740, det enda som inte riktigt stämmer är fästena/låsen till ryggstöden, plasten på c-stolpen hamnar lite fel i höjd, men vem ser det, men låsen funkar o det är ju det viktigaste, som vanligt på 740 så går ju plasten sönder bara man tittar på den(suck)! undrar bara en grej som jag glömde kolla på skroten, mittenbältets fästpunkt? sitter den tillsammans med bälteslåsen eller? undrar bara vad sbp säger? förmodligen räcker det att låta midjebältet sitta kvar så blir dom glada!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Om det är en gammal 740 med röd inredning så räcker det ofta med att titta på den. Antar att det var nåt med det röda pigmentet...
Stämmar nog att det är samma fästpunkt, men det blir trångt om du ska ha det gamla midebältet kvar eller?
av dalldall
har bara ett problem nu! varför e bältena i baksätet så himla korta!!!??? både i mitten och vid sidorna, barnstolen är skitsvår att få dit!!
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]