Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akevolvo
sidhabo skrev:Och hur var det med felkoder. Har du kollat det nu ?
den visar inga felkoder bilen går kanon förrutom tomgången :cry:
av Hemulen
Justerade du spjället med den lilla skruven på vänster sida så att den precis lyfter spjället, ytterst lite.Titta gärna in i spjällhuset när insugnugningsslangen är loss så det inte är för stor glipa.
Användarvisningsbild
av akevolvo
Hemulen skrev:Justerade du spjället med den lilla skruven på vänster sida så att den precis lyfter spjället, ytterst lite.Titta gärna in i spjällhuset när insugnugningsslangen är loss så det inte är för stor glipa.
jag har haft spjällhuset borta när jag rengjorde och gjorde justeringarna. justerade klicket efter jag ändrade justerskruven. ny packning satt jag dit men inget jag gjort har ändrat tomgången :cry:
av Hemulen
Kanske motorstyrningens temperaturgivare som spökar,den som sitter under insugningsgrenröret mellan 3-4ans cylinder.Går att mäta upp,sök i trådarna hur man mäter om ingen har mätvärdena liggande.Är du bombsäker på det där med spjällhuset så får man ju gå vidare och leta fel.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Du har ju ett diagnosuttag för felkoder...
Stoppa kabeln i hål 2 och vrid på tändningen.
Tryck 2 ggr på knappen, så ska lampan börja blinka snabbt.
Vrid upp gasreglaget till hälften, så skall lampan slockna och sedan avge en 3-3-2 kod.
När lampan blinkar snabbt igen, släpper du gasreglaget. Nu ska lampan slockna igen och sedan avge koden 3-3-2 igen.

Är detta ok, är iallafall kontakten ok justerad...för tomgångsläget!
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]