Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag saknar sidor i min Haynes bok. Är det lagligt att scanna och maila bilderna av sidor alternativt be någon nära boende låna ut sin bok till mig så ber jag om det nu. Jag bor i Skärplinge, norra Uppland, Uppsala och Gävle finns nära.

Jag saknar sidor i kp 3.4-3.7. Jag har kp 3.8 fram till början av punkt 15 och bild 8.11. Sedan börjar det med kapitel 3.12. punkt 14 och bild 12.16.

Vad jag skulle göra var att kolla hur man tar bort ventilen i plast som sitter vid vänstra sidan nedanför ratten, framför framdörren. Det är något slags spjäll med ett fotreglage. Vårt är paj och släpper in kall luft hela tiden så jag skulle vilja byta till ett helt. Antar bara att detta återfinns på de här sidorna för jag har inte hittat det någon annan stans.

mvh
Anette
Senast redigerad av 1 Anette, redigerad totalt 0 gånger.
jag har en svart, ISBN 1 85960 035 2
i kap 11 (kaross och detaljer) paragraf 37 Instrumentbräda finns några notisar om
"panelen framför dörren" det är det enda jag hittar i min bok !
( på sidan 270 - min är sidnumrerad i ovankant )

/emwtur
Det är bara fjädern som lossat, inte helt ovanligt. Panelen sitter med ett par skruv, lossa den. Har du tur hittar du fjädern, annars får du köpa en ny. Och så lista ut hur den ska sitta! :wink:
Den ser lite ut som fjädern på en klädnypa...
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]