Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pettson100
FICK BYTA BRÄNSLEPUMP PÅ MIN -92 740 B 230 F, PÅ MATARLEDNINGEN SOM KOMMER UT FRÅN TANKEN SITTER DET EN 90 GRADIG BÖJ SOM GÅR TILL HUVUDLEDNINGEN. FÖR ATT FÅ BORT DEN ANSLUTNINGEN FICK JAG SkJUTA EN HYLSA BAKÅT MED STOR KRAFT FÖR ATT FÅ LOSS DEN. MEN MED MONTERING AV DENNA ANSLUTNING OCH HYLSAN TILLBAKADRAGEN SÅ FÄSTER DEN INTE PÅ MATARLEDNINGEN SOM KOMMER UPP FRÅN TANKEN.
NÄR BILEN STARTAS SÅ HOPPAR DEN LOSS. HAR NU LAGAT DET TILLFÄLLIGT GENOM ATT BINDA FAST DET MED ETT TUNT SNÖRE SÅ BILEN GÅR ATT KÖRA.
MIN FRÅGA ÄR KAN JAG TA BORT DENNA BÖJ OCH SÄTTA DIT EN SLANG FRAM TILL HUVUDLEDNINGEN CA 100MM, ELLER FUGERAR DEN SOM EN BACK VENTIL ??
ELLER FINNS DEN ATT KÖPA NY. VAR PÅ VOLVO OCH FRÅGADE DOM PÅSTOD ATT MAN MÅSTE KÖPA HELA HUVUDLEDNIGEN OCH KANSKE KOPPLINGEN SOM JAG NÄMNDE TIDIGARE FÖJDE MED.
BRÄNSLE PUMPEN ÄR AV MÄRKET REGINA . VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR

MVH ULF

Bild: http://www.jagrullar.se/forum/album_pag ... ic_id=1209
Senast redigerad av 3 pettson100, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av sidhabo
pettson100 skrev:FICK BYTA BRÄNSLEPUMP PÅ MIN -92 740 B 230 F, PÅ MATARLEDNINGEN SOM KOMMER UT FRÅN TANKEN SITTER DET EN 90 GRADIG BÖJ SOM GÅR TILL HUVUDLEDNINGEN. FÖR ATT FÅ BORT DEN ANSLUTNINGEN FICK JAG SkJUTA EN HYLSA BAKÅT MED STOR KRAFT FÖR ATT FÅ LOSS DEN. MEN MED MONTERING AV DENNA ANSLUTNING OCH HYLSAN TILLBAKADRAGEN SÅ FÄSTER DEN INTE PÅ MATARLEDNINGEN SOM KOMMER UPP FRÅN TANKEN.
NÄR BILEN STARTAS SÅ HOPPAR DEN LOSS. HAR NU LAGAT DET TILLFÄLLIGT GENOM ATT BINDA FAST DET MED ETT TUNT SNÖRE SÅ BILEN GÅR ATT KÖRA.
MIN FRÅGA ÄR KAN JAG TA BORT DENNA BÖJ OCH SÄTTA DIT EN SLANG FRAM TILL HUVUDLEDNINGEN CA 100MM, ELLER FUGERAR DEN SOM EN BACK VENTIL ??
ELLER FINNS DEN ATT KÖPA NY. VAR PÅ VOLVO OCH FRÅGADE DOM PÅSTOD ATT MAN MÅSTE KÖPA HELA HUVUDLEDNIGEN OCH KANSKE KOPPLINGEN SOM JAG NÄMNDE TIDIGARE FÖJDE MED.
BRÄNSLE PUMPEN ÄR AV MÄRKET REGINA . VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR

MVH ULF
Du kan väl hänga på en slangstump och blåsa/suga så känner du ifall det finns nån backventil.
av Hemulen
Mitt tidigare inlägg bara försvann,provar igen. Backventilen sitter i pumpen på din modell. Finns det bara nipplar att trä på en bensinslang och inte slangen blir knixad +slangklämmor på så borde det gå utmärkt att göra så.
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]