Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag ska göra en buget service på bilen i morgon men jag hittar inte vilket mellan rum det ska vara längst ner på tändstiftena någon som vet?, och så undrar jag när man laddar batteri ska plopparna ovan på vara av när man laddar eller hur är det kommer inte i håg hur det ska vara
0,75mm borde vara lagom på stiften, men lika bra att köpa nya om det va ett tag sen, man känar soppa på det, och nej du behöver inte skruva av plopparna om du inte har batteri från stenåldern ^^ nya batterier har inbyggd avluftning som brukar funka för detta ^^
var försiktig med gnistor när du har laddat batteriet, koppla ur laddaren innan du kopplar av den från batteriet, vänta gärna en stund med motorhuven öppen innan du tar av klämmorna från batteriet, gasen som bildas när man laddar batteriet kan explodera, har varit med om det, men som tur va va det på traktorn och ja stog lite bakom frontlyften, så ja klarade mig från splitter från batteriet :P Faliga grunkor det där !
MoteX740 skrev:0,75mm borde vara lagom på stiften, men lika bra att köpa nya om det va ett tag sen, man känar soppa på det, och nej du behöver inte skruva av plopparna om du inte har batteri från stenåldern ^^ nya batterier har inbyggd avluftning som brukar funka för detta ^^
var försiktig med gnistor när du har laddat batteriet, koppla ur laddaren innan du kopplar av den från batteriet, vänta gärna en stund med motorhuven öppen innan du tar av klämmorna från batteriet, gasen som bildas när man laddar batteriet kan explodera, har varit med om det, men som tur va va det på traktorn och ja stog lite bakom frontlyften, så ja klarade mig från splitter från batteriet :P Faliga grunkor det där !
okej tak för hjälpen jo jag ska köpa nya tändstift men det får bli senare tänkte borsta av dom jag har och använda dom tills jag får råd att köpa nya.

Min hyresvärd sprängde ett batteri på sin teleskoplyftare, verkar vara farliga grejor
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]