Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Adamzon
Hej!
Ställer ännu en "dum" fråga på detta eminänta forum :)

Jag fick bagageluckan sönderslagen för någon månad sedan. Efter många om och men fick jag tag på en annan lucka och har skruvat på denna.
Efter mycket svordommar och muttrande fick jag till slut ordning på så att luckan gick att öppna utifrån.

Nu har jag dock ett annat problem, Luckan vill inte låsa sig i andra läget. Första går bra men inte andra.
Har jag smörjat upp låset (tycker fortfarande det går segt dock). Läste min reparationshandbok men blir inte så mycket klockare på det där ..
Är det fortfarande den "snurrpinnen" som går mellan låset och handtaget jag ska skruva på för att få luckan att låsa sig i andra läget?
Vad har jag missat? :-O)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Stången mellan låset och handtaget ställer bara hur långt handtaget måste röra sig innan luckan öppnas. Provat att flytta ut "näsan" nere på tröskeln? Den går att flytta om du släpper skruvarna lite. Testa så låset fungerar i båda lägena med en skruvmejsel.
Användarvisningsbild
av Adamzon
Tack, Ska prova flytta näsan :)

Låset funkar i båda lägena, men jag tycker ändå att den låser väldigt långt in.
/Adam
Användarvisningsbild
av sidhabo
Adamzon skrev:Tack, Ska prova flytta näsan :)

Låset funkar i båda lägena, men jag tycker ändå att den låser väldigt långt in.
/Adam
Eftersom jag har samma bil och är nyfiken. Vad menar ni med båda lägena ? Min funkar ju ok iofs. Jag bara stänger luckan och är happy med det ...
av KGL
Du kan ju prova att justera luckan i övre gångjärnen,annars tar du en glidhammare å rycker ut näsan lite till.Ser springorna mot tak d-stolpar baklysen bra ut?
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]