Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Raggo
Besiktade volvon i torsdags förra veckan och hade för hög CO-halt ( 5,2 ), fick tips av en kille att man ska hälla i k-sprit i tanken innan bes för att få ner den.. så nu undra jag hur mycket bensin ska det vara i tanken och hur mycke k-sprit ska man hälla i för att få bra värden?
av 760GLE
byt motor olja för den är mättad med co och bensin.. justera co-halten byt tändstiften kolla tändningen och ventilerna och varför inte ändå byta luftfiltret ..vad har du för bil motor? obs jag tror inte så mkt på k-sprit för bilprovningen har så bra testinstrument någon lite skildnad blir det nog men det är juu fusk. :P hehe..
av Raggo
nja k-sprit i tanken funkar faktiskt.. och byta motorolja m.m ids jag inte göra.. eftersom det är bytt för ca 100 mil sen..det sitter en B230k snurra i 740in...
av anp
30-40/70-60% E85/BF95 fungerar lika bra och är en billigare och temporär lösning.
av Raggo
Ah bra att du ändrade rubriken, var väl inte helt klar i huvudet när jag skapade tråden :P ... Okaj då häller jag i en skvätt E85 innan besiktning då :)
av sicnarf
Berätta sen hur mycket procent E85 du fyllde i tanken och hur mycket du fick ner värdena.Det skulle vara kul att veta
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]