Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 945S
Jag tror din bil försöker säga dig någonting. Etanol är mycket dyrare än bensin idag. Det är bortkastade pengar.
Om du ändå vill köra på E85 av någon anledning, konvertera bilen eller köp ett piggyback-insprut.
av kudden
945S skrev:Jag tror din bil försöker säga dig någonting. Etanol är mycket dyrare än bensin idag. Det är bortkastade pengar.
Om du ändå vill köra på E85 av någon anledning, konvertera bilen eller köp ett piggyback-insprut.

mm.du har nog rätt.än så länge :wink:
av Hemulen
Typiskt klet-slemproblem,antagligen spridarna som täpper.Åtgärd=kör en tank ren bf95. :-)-)
av kudden
Jo,jag kör bara bensin nu.Funkar utmärkt.Men är det inte så att etanolet rensar spridarna :???:
av Hemulen
Etanolet rengör inte spridarna,däremot löser det upp gamla avlagringar i systemet som sedan täpper igen.Blir som ett segt klet som hindrar spridarna från att fungera som tänkt.Har själv bråkat en hel del med det,ej lönt att själv rengöra spridarna, utan bensin i tanken är botemedlet. Misstänker även att etanolet i sig själv kan kleta så man blir tvungen att köra en tank bf95 då och då. Det luriga i det hela är att kletet smyger sig på spridarna så försämringen går så långsamt att man inte noterar det i första taget.Har man en miljölampa så tänds den och det är första varningen,bilen kan upplevas som den går bra ändå.Har man ingen varningslampa får man kolla felkoder.

Hej Precis skaffat en 2008 års v70. I den ha[…]

OK, Tändningslåsets terminal 15 (t&au[…]

Volvo car UX

Någon som fått uppdateringen till sin […]

Bensinpriser v2

Nu är väl oljesläppet inte för[…]