Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hallå!

Om 5-6 dagar ska jag iväg på utlandstjänst i Afghanistan o idag lyckades jag med en framtida klassiker!
Som rubriken lyder så lyckades jag packa ner min uniform i väskan, lämna väskan i en trälåda på godsenheten och sen komma på att min bilnyckel ligger i bröstfickan!! :oops:

Mindre bra då jag inte tror Livgardet vill ha min bil stående här tills jag kommer tillbaka....

Så... hur faan får jag igång bilen nu?
Jag kommer in i den och jag tror inte rattlåset slagit in!

Då detta kanske är inforation som inte ska spridas på ett offentligt forum tar jag gärna emot privata medelanden.

Bilen är en 945 -91 automat.

Snälla hjälp en stackars basse:)
Hej!

Det är så att rattlåset kommet att gå i så fort du vrider på ratten i stortsätt så det är ett blivande problem.

kan du inte be någon komma med din resernyckel?
av Lövet
1. Reservnyckel
2. Bärgningsbil

Typ det jag kommer på
av Buick40
Hej gå till Volvo de har nyckel numret på bilen o beställ en extra nyckel de tar de på chassinummer o regnumer inga problem om du inte har bytt rattlås själv innan
Nu har det löst sig!

Kl 6 i morse fick jag gå upp och i en lokal som i det närmaste liknar lagerbyggnaden i Indiana Jones-filmerna lyckades jag hitta min packlåda och finna nyckeln.

Men tack för tipsen, kanske skulle ta o trycka upp en extra nyckel i helgen...

OK, Tändningslåsets terminal 15 (t&au[…]

Volvo car UX

Någon som fått uppdateringen till sin […]

Bensinpriser v2

Nu är väl oljesläppet inte för[…]

:-) https://youtu.be/nzAqnMx-Q2Q?si=uXCYWc[…]