Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hänvisa mig gärna om det finns liknande inlägg!!

Jag kan inte öppna bagage luckan som vanligt på min 745:a utan jag måste krypa in i bagagerummet från baksätet och det är ingen vacker syn. Tror själv att det är en fjäder som sprungit väck! Det är väl en vanlig dragfjäder? Och när jag ändå är i farten vad är det för typ av säkringar i en 745:a mini, medi eller maxi?
Senast redigerad av 1 cybermunk, redigerad totalt 0 gånger.
cybermunk skrev:Hänvisa mig gärna om det finns liknande inlägg!!

Jag kan inte öppna bagage luckan som vanligt på min 745:a utan jag måste krypa in i bagagerummet från baksätet och det är ingen vacker syn. Tror själv att det är en fjäder som sprungit väck! Det är väl en vanlig dragfjäder? Och när jag ändå är i farten vad är det för typ av säkringar i en 745:a mini, medi eller maxi?
Det var ett tag sedan jag skruvade med den där typen av lås, men om jag minns rätt så är det länkarmar från handtaget ner till låskistan som sitter med clips av plast eller plåt med bustning av plast. Om jag skulle få gissa vad felet är så har nog bakre delen av handtaget gått av, den del som länkarmen sitter i.
Det blir nog till att bytta hela handtaget med nummerplåts belysning.
Skruva ner klädselen så ser du hur det ser ut. :-)-)

Plocka bort askkoppen så ser du säkringarna och på baksidan av den finns en förklaring. :lol:
Hade tänkt att sätta någon typ av fjäder mot luckan och sen dra en vajer fram till förarplats så man kan popa upp lucken, vad tror ni om detta lilla projekt?
PROBLEMET löstes med skrotdelar från en SAAB 9000. Bagageluckesolonoid från en saab 9000 används för att öppna luckan .
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]