Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Kontaktstycke? Vilket då? Hela ABS-systemet innehåller säkert 30 olika kontaktstycken. Angående styrning så sitter ABS-modulatorn på antingen höger eller vänster innerskärm i motorrummet. Själva styrenheten tror jag sitter ovanför pedalerna på förarsidan. Är inte helt säker dock. Vad är felet?
Den kontakt jag letat efter är förmodligen den som sitter ovanför pedalerna. Vet inte riktigt vad som är felet. Det enda jag vet i nuläget är att varningslampan för ABS:en lyser och att ABS funktionen ej fungerar, alls. Så man kan med andra ord säga att det kan vara vad som helst... Tips? Vanligaste förekommande fel?
Tackar för tipset! Trodde inte man kunde läsa felkoderna utan att lämna in bilen till verkstad. Det här hjälper mig en hel del. Måste man bygga själva "instrumentet" själv eller finns det att köpa någonstans? Verkar iofs väldigt lätt att bygga. Bara en lampa och en strömbrytare, va?
JockeO skrev:Tackar för tipset! Trodde inte man kunde läsa felkoderna utan att lämna in bilen till verkstad. Det här hjälper mig en hel del. Måste man bygga själva "instrumentet" själv eller finns det att köpa någonstans? Verkar iofs väldigt lätt att bygga. Bara en lampa och en strömbrytare, va?
Just fan! Du hade ju en 98a å på dom sitter de ju OBD2. Ja, jag har inte provat att bygga instrumentet själv. Så jag vågar inte säga nåt om hur bra de funkar. Annars finns det ju felkodsläsare att köpa lite överallt, men det finns det andra som har bättre koll på än jag. :-)-)

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]