Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BamZe84
Tjenare!
Har nyligen köpt mig en Volvo 765a från -90.
Jag skulle vilja ha en V90 torkar arm bak..passar de rakt på ? mycke jobb att byta ?
Vilken takvinge passar bäst till en 760 kombi ? passar 850 el V70 ? eller ska man köpa volvo original ?
Grannen har en 945 turbo från 96... hans grill passar den på min ? hans grill ser smalare ut..?

tacksam för svar:)

mvh bamze
Användarvisningsbild
av Fluffen
Har en V90 torkararm på min 945:a sitter bara med en mutter så det är lätt att byta.
Grillen ska passa har jag för mig, prova grannens. :wink:
Användarvisningsbild
av BamZe84
Fluffen skrev:Har en V90 torkararm på min 945:a sitter bara med en mutter så det är lätt att byta.
då ska man bara hitta en V90 så man kan få tag i den torkararmen.
Vad de gäller grillen tror jag tyvärr du har fel. För 940 har ju huven som har den plåten mellan huven och fönstret, 760 har ju inte den plåten utan en mycket större huv. Så jag tror inte de passar tyvärr. Därför jag frågade här :) men tack ifall
Användarvisningsbild
av lilleman
BamZe84 skrev:
Fluffen skrev:Har en V90 torkararm på min 945:a sitter bara med en mutter så det är lätt att byta.
då ska man bara hitta en V90 så man kan få tag i den torkararmen.
Vad de gäller grillen tror jag tyvärr du har fel. För 940 har ju huven som har den plåten mellan huven och fönstret, 760 har ju inte den plåten utan en mycket större huv. Så jag tror inte de passar tyvärr. Därför jag frågade här :) men tack ifall
jag är rätt så säker på att grillen passar från en 940.
jag tittade på bilderna på garagetråden.

mvh/roger :D

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]