- mån 29 sep 2008, 22:29
Hej , har skruva konstant 2 veckor snart och nu vet jag knapp vad ja ska byta längre.
Det hela började med att bilen började gå konstig och inte svara på gasen, som utvecklades till att den började blöddra och baktände. Nu vill den inte starta alls, och följande delar är bytt:
tändspole, tändkablar, fördelare, tändstift, hallgivare, tändmodul, luftmängdsmätare, lambasond, tomgångsmotorn,
Har även komp testa den och det var samma i alla, 9 låg det på...
Det visade sig idag att den inte längre får bensin och jag är inne på att det kan vara styrboxen som lagt av till spridarna. (Dock har jag hört att det är väldigt ovanligt)
För bensin kommer fram till spridarna men tändstiften är torra!
Problemen uppstod under mindre än 2 dagar.
Det sitter även chip i den med ett väldigt kablach som inte verkar allt för seriöst.
Någon som har någon idé vad det kan vara för fel?
Det hela började med att bilen började gå konstig och inte svara på gasen, som utvecklades till att den började blöddra och baktände. Nu vill den inte starta alls, och följande delar är bytt:
tändspole, tändkablar, fördelare, tändstift, hallgivare, tändmodul, luftmängdsmätare, lambasond, tomgångsmotorn,
Har även komp testa den och det var samma i alla, 9 låg det på...
Det visade sig idag att den inte längre får bensin och jag är inne på att det kan vara styrboxen som lagt av till spridarna. (Dock har jag hört att det är väldigt ovanligt)
För bensin kommer fram till spridarna men tändstiften är torra!
Problemen uppstod under mindre än 2 dagar.
Det sitter även chip i den med ett väldigt kablach som inte verkar allt för seriöst.
Någon som har någon idé vad det kan vara för fel?
- By Nisse75